// Referenties | BeterZitten
BeterZitten Ergonomische bureaustoelen

Referenties

×

“Probeergemak en deskundig advies”

Kim Klumpes Ederveen

Omdat ik op zoek was naar een nieuwe zadelkruk voor in mijn praktijk voor osteopathie heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid van de ZitExpresse van BeterZitten.

Ze komen met meerdere krukken langs bij de praktijk en ik heb daar een aantal modellen uitgeprobeerd. Het is best een investering en je wilt wel weten dat je de goede keuze maakt.Daarom is het belangrijk eerst even te zitten voor de aankoop. Deze service van thuis testen scheelde mij veel tijd omdat ik geen bezoeken aan winkels of showrooms hoefde te brengen.Handig dat je direct deskundig advies krijgt en tips hoe je het beste kan zitten. Ik kan de ZitExpresse dan ook van harte aanbevelen.

“Claudia Ripzaad over de ZitExpresse!”

prettige service

BeterZitten is langs geweest met de ZitExpresse om een zadelkruk uit te proberen. De service heb ik als heel prettig ervaren. Ook de informatie die gegeven werd over de verschillende krukken werd duidelijk uitgelegd. Omdat ik doof ben werd er echt tijd en aandacht besteed zodat ik alles goed kon volgen. Aanrader! 

“De Ergo 452 stoel zorgt ervoor dat je uitgerust opstaat!”

JARLA gEERTS dRIEBERGEN

Deze stoel zorgt ervoor dat je uitgerust opstaat! Alles is instelbaar, de lucht in het rugpand zorgt voor actieve ondersteuning en het beweeglijke zitgedeelte voor brengtdynamiek in de zithouding. Heerlijk en daardoor langere tijd zonder problemen vol te houden, ondanks een gevoelige rug met uitstraling in het been. Een week op proef, maar dag twee al verknocht!’

“Door een schouderblessure realiseerde ik me dat ik al jaren in een verkeerde houding werk. Een goede bureaustoel was dus hard nodig.”

Sascha Bertus – Room to Grow

Sascha Bertus van Room to Grow uit Rotterdam

Door een schouderblessure realiseerde ik me dat ik al jaren in een verkeerde houding werk. Een goede bureaustoel was dus hard nodig. In mijn zoektocht kwam ik uit op de Nuance bureaustoel. Het verschil met mijn oude bureaustoel werd al snel duidelijk na de proefperiode. Heel fijn trouwens dat je de mogelijkheid krijgt om de stoel eerst uit te proberen. De stoel wordt netjes afgeleverd en ter plekke ingesteld. Zelf bijstellen en daarmee verschillende instellingen uitproberen is ook heel makkelijk. Na de proefperiode was ik overtuigd: de Nuance zit heerlijk en mijn armen en schouders worden goed ondersteund. Iets wat met reguliere bureaustoelen vaak niet lukt doordat de leuningen te breed zijn. De stoel is de investering helemaal waard, nu kan ik weer ontspannen aan het werk in de juiste zithouding.

“BeterZitten bleek een goede oplossing te kunnen bieden met stoelen geschikt voor iedere werkruimte, geleverd binnen de gestelde termijn, en klein genoeg om ook aan boord te krijgen.”

Hoofd technische dienst – Zr. Ms. Zeeleeuw

6 maatwerk bureaustoelen voor de onderzeeër Zr. Ms. Zeeleeuw

Super trots zijn we dat we in opdracht van de Koninklijke Marine opdracht hebben gekregen voor het maken van 6 bureaustoelen “op maat” voor in een onderzeeër. Samen met mijn collega Paul Akkermans zijn we ter plaatse geweest om de stoelen in te meten en een week later hebben we ze in onderdelen naar beneden gebracht en gemonteerd. Lees hieronder de testimonial die we mochten ontvangen.

(foto Ministerie van Defensie)

Aan boord van een onderzeeboot worden we geconfronteerd met allerlei praktische problemen. Door een chronisch tekort aan ruimte, gecombineerd met de behoefte om voor langere tijd zelfstandig te kunnen opereren, zijn we continue bewust bezig met besparing van ruimte. Als we voor langere perioden vertrekken nemen we een minimale hoeveelheid kleding mee, bijvoorbeeld. Een veelgebruikt grapje is dat je met een onderbroek 4 dagen kunt doen: hij heeft immers een voor- en achterkant, en een binnen- en buitenkant. Ook bij het opslaan van afval zijn we in de loop der jaren behoorlijk creatief geworden, zodat we zo min mogelijk van onze ruimte ‘opofferen’.

Een consequentie van dit chronische gebrek aan ruimte is dat ook de werkplekken minimalistisch zijn. En het liefst allemaal inklapbaar, zodat we de ruimte multifunctioneel kunnen gebruiken. Een recent onderzoek naar de arbeidsomstandigheden aan boord gaf echter zorgelijke resultaten: de bureaustoelen waar we op bleken te zitten waren slechts geschikt voor personen tot 50 kilogram. Kinderstoelen dus. En over onderzeeboot personeel is een hoop te zeggen, maar over het algemeen niet dat ze binnen deze gewichtscategorie vallen. De reden dat gekozen is voor kinderstoelen bleek vrij eenvoudig: andere type stoelen pasten simpelweg niet door het luik. En indien ze dat wel konden, bleken ze niet te passen in de verschillende werkplekken aan boord. Dat wordt extra bemoeilijkt omdat weer geen enkele werkplek dezelfde ruimte-indeling heeft. Omdat het rapport slechts enkele weken voor een lange periode op zee uitkwam was een adequate, maar ook snelle, oplossing benodigd.

BeterZitten bleek die oplossing te kunnen bieden met stoelen geschikt voor iedere werkruimte, geleverd binnen de gestelde termijn, en klein genoeg om ook aan boord te krijgen. En die eisen waren niet gelijk: zo moest op de ene plek de stoel binnen een hele smalle doorgang kunnen draaien om – door over de stoel te klimmen – te kunnen zitten, terwijl op een andere plek het werkblad weer veel hoger was dan elders.

Maandag 3 september vertrekt de boot weer voor een periode van ongeveer 2 maanden. Inclusief 6 op maat gemaakte stoelen, die voldoen aan de eisen van de Arbodienst! We zijn daarom zeer te spreken over de samenwerking en de dienstverlening die is geleverd door BeterZitten.

Naam om privacy reden niet gepubliceerd

Luitenant ter zee der tweede klasse oudste categorie

Hoofd Technische Dienst Zr.Ms. Zeeleeuw

Na jaren in een verkeerde houding op een slechte stoel gezeten te hebben ontstonden er bij mij serieuze rug- en schouderklachten. Nu met de Nuance bureaustoel ga ik als vanzelf in de juiste zitten.

Sandra Korststanje – SK Tuinatelier

Sandra Korststanje van SK Tuinatelier

Na jaren in een verkeerde houding op een slechte stoel gezeten te hebben ontstonden er bij mij serieuze rug- en schouderklachten. Nu met de Nuance bureaustoel merk ik dat ik als vanzelf in de juiste houding ga zitten. De stoel is ter plekke helemaal op mij en mijn werkplek afgestemd. Daar is ook alle tijd voor vrij gemaakt. Toch bleef het daarna nog even zoeken naar de juiste instellingen, maar daar is de proefperiode weer nuttig voor. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik mijn hand en arm tijdens het werken met de muis – wat ik veel doe als ontwerper-toch iets dichter bij mijn lichaam heb. Maar mogelijkheden genoeg om dit helemaal naar mijn wens aan te passen. Ik zit nu een paar weken op de stoel en kan me niet meer voorstellen hoe ik ooit op die andere stoel heb kunnen zitten.

“Eerst uitproberen, daarna pas aanschaffen.”

Evelien Baert – Brand New Journey

Evelien Baert van Brand New Journey

Door de juiste pasvorm een betere zithouding
Gezien mijn lage rugklachten heb ik de Nuance bureaustoel aangeschaft. Door de juiste ‘pasvorm’ ervaar ik een betere zithouding. Het bijkomende voordeel is het proefzitten. Eerst uitproberen, daarna pas aanschaffen.

Het grote voordeel van deze stoel is dat de armleggers korter zijn zodat ik tegen mijn bureau aan kan zitten en mijn armen op de leggers kan houden zodat ik niet met gestrekte armen op het bureau hoef te werken.

Marie van Overveldt – ARIVA Breda

Marie van Overveldt van ARIVA Breda

Bureaustoel Nuance tegen Nekklachten
Ik heb de Nuance bureaustoel vanwege een nekoperatie waarbij vier wervels zijn vastgezet via de bedrijfsarts mogen aanvragen en ik ben er zeer tevreden over.
Het grote voordeel van deze stoel is dat de armleggers korter zijn zodat ik tegen mijn bureau aan kan zitten en mijn armen op de leggers kan houden zodat ik niet met gestrekte armen op het bureau hoef te werken. Hiermee ontlast ik mijn schouders en heeft mijn rug meer steun. Verder heeft de stoel veel instellingsmogelijkheden zodat deze in principe voor iedereen goed verstelbaar is. Bij aflevering is deze dan ook voor mij “op maat ingesteld”. De vraag of ik deze stoel kan aanbevelen bij anderen kan ik dan ook volmondig met ja beantwoorden, of de werkgever deze als standaard bureaustoel zal bestellen kan ik niet beoordelen daar de kosten in aanschaf hoger zijn dan een normale bureaustoel en deze zonder lichamelijke klachten wellicht niet zomaar preventief zal worden aangeschaft.

Na 32 jaar geen rugklachten meer door de bureaustoel Nuance!

Caroline Cortenbach – FTM Werving en Advies

Caroline Cortenbach FTM Werving en Advies uit Andelst

Na 32 jaar geen rugklachten meer door de bureaustoel Nuance! Nu behoort het al tot een ver verleden, en kan ik mij eigenlijk niet meer voorstellen hoe het is om lage rugpijn  te hebben. Ik ben er verschillende keren voor onder behandeling geweest,  bij van allerlei soorten therapeuten,  maar eigenlijk is het altijd maar van korte duur geweest dat de klachten weg bleven. De reden zou volgens de therapeuten aan een groot aantal factoren liggen, waardoor ik het niet meer kon overzien en ook niet meer wist waar ik eigenlijk moest beginnen. Achteraf blijkt dat ik intuïtief altijd heb aangevoeld wat ik moest veranderen, maar ik heb mijn eigen gevoel nooit serieus genomen. Dat de oplossing zo makkelijk zou zijn, kon ik mij na 32 jaar met pijn rondgelopen te hebben ook niet echt meer voorstellen

Goede kantoorstoel

Ik heb altijd al een goede kantoorstoel willen hebben, en na zoveel jaren tobben dacht ik dat ik mij dan in ieder geval voor een gedeelte van de dag  wat minder pijn zou voelen. Dat de klachten met een simpele oplossing, ook helemaal zouden kunnen verdwijnen, was voor mij slechts een utopie. Ik kon echter door de bomen het bos niet meer zien, vanwege de veelheid van  aanbieders van dit soort bureaustoelen. Nadat ik een aantal winkels gebeld had, was ik er al weer  van genezen,  en had ik er  eigenlijk al weer heel gauw genoeg van om verder te zoeken.

Teleurstelling !
Een gerenommeerd bedrijf wilde niet langskomen op locatie omdat degene die ik aan de telefoon sprak, meende te weten dat ik beter naar de showroom kon gaan. In de showroom  staat immers een hele grote collectie, en ik moest al die mooie stoelen volgens hem allemaal eens een keertje gaan uitproberen.  Dat kan natuurlijk alleen als ik daar ook naar toe ga. Ik zou dan helemaal naar het andere eind van het land moeten gaan rijden. Ik moest er natuurlijk wel wat voor over hebben, volgens de meneer aan de telefoon. De volgende winkel die ik belde had de door mij gewenste stoel niet in de collectie.  Deze stoel stond dan weliswaar wel op de website, maar volgens de verkoper had ik de allerbeste stoel uitgekozen. En de besten gaan er nou eenmaal als eerste uit zei ie……… Maar hij er zou wel naar een ander alternatief gezocht worden. Hiervoor  werd  ik een aantal keren doorverbonden naar een deskundige.Ik heb hem echter nooit gesproken omdat ze mij aan de telefoon  per ongeluk  2 keer verbroken hebben. Na het nog een derde keer geprobeerd te hebben was de verkoper helaas niet bereikbaar en stond ik daardoor weer met lege handen. Deze winkel was daarom door mij ook gelijk afgeschreven.

De aanhouder wint…?
Ik ben toen nog een keer op een beurs geweest waar weer een ander bedrijf probeerde comfort kantoorstoelen aan de man te brengen. Ik kreeg  een warm onthaal om toch eens  die prachtige stoel te proberen die ze toen op de beurs  aan het promoten waren. Nadat ik het had uitgeprobeerd,  en aangaf dat ik die stoel wel wilde kopen, zei de verkoper dat ik beter voor een ander model zou moeten gaan. Deze stoel  zou voor mij toch niet echt passend zijn en hij wilde het mij niet aandoen dat ik uiteindelijk voor de verkeerde stoel zou kiezen die eigenlijk niet goed genoeg bij mijn lengte past. Toen ik hem vroeg naar een andere stoel, zei hij dat hij alleen dit exemplaar meegenomen heeft om op de beurs te verkopen. Hij zou vanwege die reden in een later stadium nog contact met me opnemen voor een ander voorstel. Hij stelde voor om in de toekomst een keer op mijn werklocatie langs te komen met een aantal bureaustoelen. Omdat ik het al een rare binnenkomer vindt zoals hij zijn stoel heeft gepromoot, had ik er eigenlijk geen zin meer in. Later had deze meneer mij een bericht per mail gestuurd waarin hij vroeg of hij nog wat voor mij kon betekenen. Omdat ik dit een rare vraag vond, ben ik er niet meer op in gegaan.

Eindelijk de oplossing !
Inmiddels had ik contact gezocht via Linkedin met Paul Akkermans van  ‘BeterZitten’.  Ik vroeg hem wat precies de procedure is als ik een stoel zou willen kopen. Het contact was gelijk uitnodigend en laagdrempelig. Paul wilde gelijk een afspraak maken. Toen hij mij de prijs van de stoel mededeelde schrok ik er wel  van. Paul heeft mij echter over de streep getrokken om hem toch geheel vrijblijvend eens op kantoor te ontvangen. Hij zou 2 bureaustoelen meenemen die ik 2 weken op proef uit zou kunnen proberen. Vanaf het moment dat ik op de Nuance stoel  ben gaan zitten was ik eigenlijk gelijk verkocht. Het was een rare gewaarwording eindelijk na 32 jaar op een stoel  te kunnen zitten die aan alle kanten goede steun geeft en ook nog zo’n mooie en moderne uitstraling heeft. Inmiddels zit ik al weer een paar  maanden op de bureaustoel Nuance.  Achteraf blijkt dat ik veel te lang gewacht heb met het aanschaffen van een goede zitoplossing.

Een leven zonder rugpijn!
Wonder boven wonder heb sinds 2 maanden helemaal geen rugklachten meer, en voel ik mij ook veel  energieker en minder vermoeid  na een dag werken.  Ook de pijn in de benen , rug en nek is helemaal verdwenen. De Nuance bureaustoel kan ik dus aan iedereen aanbevelen, omdat hij de prijs meer dan waard is. Ik voel mij dan ook een heel ander mens. Een leven zonder rugpijn ? Ik wist niet dat het bestond, maar ben er maar wat opgelucht onder dat ik nu een klachtenvrij leven kan leiden.

Wat een verschil met mijn oude bureaustoel! De Nuance is voelbaar beter voor mijn armen, schouders en nek.

Cindy Rodenburg

Cindy Rodenburg uit Lelystad

Nuance maakt het verschil voor Cindy Rodenburg Tekst & communicatie uit Lelystad. Wat een verschil met mijn oude bureaustoel! De Nuance is ‘voelbaar beter’ voor mijn armen, schouders en nek. Als tekstschrijver zit ik heel wat uurtjes achter mijn computerscherm waardoor ik stevige nek-, schouder- en rugklachten kreeg. Door de verstelbare arm- en rugleuning van de Nuance kan ik weer ontspannen schrijven. En de wollen stoelbekleding voelt lekker warm aan. Als zelfstandig ondernemer is de stoel best een investering, maar ik zie het als een instrument dat ik nodig heb om mijn tekstwerk goed te kunnen doen. Als ik zo door was gegaan, zou ik met mijn klachten verder van huis zijn geweest.’

Onze zoon Bas heeft een concentratiestoornis en daardoor veel moeite met stilzitten. Op aanraden van de fysio heeft hij de Hippie balanskruk een week lang uitgeprobeerd en met succes. 

Sanne

Sanne uit Lunteren

Onze zoon Bas heeft een concentratiestoornis en daardoor veel moeite met stilzitten. Hij valt op school iedere week wel een keer van zijn stoel omdat hij zit te wippen en veel in beweging is; omhoog, een been onder zich, weer omhoog, andere been, op z’n knieën zitten etc. Op aanraden van de fysio heeft hij de Hippie balanskruk een week lang uitgeprobeerd en met succes. Bas, de leerkracht en zijn klasgenootjes merkten direct het positieve resultaat. Het actieve zitten zorgt ervoor dat hij minder bewegelijk is. Dit heeft niet alleen een positief effect op zijn schoolprestaties maar ook op sociaal vlak zien we verbetering. Waar klasgenootjes soms geïrriteerd waren (het leidt natuurlijk best af als iemand met enige regelmaat van z’n stoel valt) zijn er nu minder conflicten en ervaart Bas meer acceptatie in de groep. Na de proefweek hebben we direct besloten om de Hippie aan te schaffen, zowel voor op school als thuis.We hadden de keuze uit wel 50 kleuren en hebben voor thuis gekozen voor een versie met wieltjes. Van BeterZitten mochten we de leen-Hippie gebruiken tot Bas’ eigen Hippies geleverd konden worden. Super service!Wij kunnen iedereen met een bewegelijk kind of ADHD aanraden om de Hippie in ieder geval eens een weekje te proberen.

De HIPPIE is voor ons bedrijf een prima aanvulling als het gaat om vitaal werken en duurzame inzetbaarheid, we hebben er gelijk een aantal besteld.

Stefan Botman – PASCAD BV

Stefan Botman PASCAD BV

Onlangs heeft BeterZitten ons bedrijf een HIPPIE balanskrukvoor enkele dagen ter beschikking gesteld om eens uit te proberen. De balanskruk rouleerde naar hartenlust en is door alle medewerkers uitgetest en de conclusie na enkele dagen proberen was eenduidig: De HIPPIE is een verantwoorde afwisseling met onze huidige bureaustoel die we enkele jaren geleden ook bij BeterZitten hebben gekocht.

De totaal nieuwe zit-ervaring op de HIPPIE blijkt voor onze medewerkers een buitengewoon zinvolle aanvulling op verantwoord en gezond werken te zijn. Het zitten op de HIPPIE forceert op natuurlijke wijze een pro-actieve zithouding waarbij je eigenlijk ongemerkt diverse oefeningen doet. Erg prettig voor de onderrug! Als afwisseling gebruikten wij een gymbal om op te zitten maar de HIPPIE vervangt deze op een veel beter toepasbare wijze omdat deze met een soepel te bedienen gasveer voor iedereen goed in hoogte instelbaar is

De HIPPIE is voor ons bedrijf een prima aanvulling als het gaat om vitaal werken en duurzame inzetbaarheid, we hebben er gelijk een aantal besteld.

De luchtkolom voor ondersteuning van mijn rug heeft een licht massage effect en ook combineert de stoel een goede, stevige steun zonder dat hij te hard is.

Lidwien Cornelissens

Lidwien Cornelissens

Na veel omzwervingen en verscheidene zeer kostbare stoelen ben ik bij beterzitten uitgekomen. Ik ben rolstoelafhankelijk, maar vind het prettig om tijdens mijn werk met patiënten in een ‘gewone’ stoel te zitten. De stoel van beterzitten de Ergo 452 is voor mij een uitkomst. De luchtkolom voor ondersteuning van mijn rug heeft een licht massage effect en ook combineert de stoel een goede, stevige steun zonder dat hij te hard is. Tel daarbij de vele instellingsmogelijkheden op en je komt uit op een perfecte stoel tegen een heel redelijke prijs. Tot slot was ik erg tevreden over de servicegerichte houding van het bedrijf (geheel aangepast aan mijn agenda komen en in een korte tijd veel dingen kunnen bespreken), de vakinhoudelijke kennis en de mogelijkheid om eea uit te proberen.
Van mij krijgt BeterZitten een warme douche!

Ik kan niet meer onderuit zakken en mijn zithouding blijft goed. Nogmaals, veel dank voor de prachtige bureaustoel met beensteun, en ook voor jullie bijzonder snelle service.

Medewerker overheidsinstantie

Medewerker overheidsinstantie / Utrecht

Wat een bureaustoel!

Het zit weer fantastisch en jullie aanpassing is helemaal perfect voor mijn been. Hoe heb ik zo lange op mijn oude stoel kunnen uithouden? Dit is weer echt genieten. En bij genieten hoort ook weer lekker werken.

Ik kan niet meer onderuit zakken en mijn zithouding blijft goed. Nogmaals, veel dank voor de prachtige bureaustoel met beensteun, en ook voor jullie bijzonder snelle service.

Helemaal TOP dus!

Heerlijk, ik heb nu een stoel waar ik geweldig op zit. Dat is bijzonder, want zitten, laat staan lang zitten, is voor mij heel erg moeilijk.

Jaqueline – RIVM-RCP

Jaqueline / RIVM-RCP Zuid Eindhoven

Ik heb 2 maal een zware rugoperatie gehad. Een aantal rugwervels zijn met schroeven vast gezet en een aangepaste bureaustoel was noodzakelijk.

Na overleg met de fysiotherapeut heeft BeterZitten mij een bureaustoel geadviseerd die speciaal op mijn beperkingen is aangemeten. Heerlijk, ik heb nu een stoel waar ik geweldig op zit. Dat is bijzonder, want zitten, laat staan lang zitten, is voor mij heel erg moeilijk. Deze maatstoel zit erg comfortabel en volgt mijn bewegingen soepel.

Dank voor de snelle levering . Ik kan jullie van harte aanbevelen!