Eigenlijk is een werkplekcheck een must voor elke werkgever die het maximale uit zijn team wil halen. Mensen die lekker in hun vel zitten en met plezier naar hun werk gaan, begint met een gezonde werkplek.
Daar is een werkplekcheck nu precies op gericht. Het maximale uit je team halen en mensen weer lekker in hun vel laten zitten. Daarom levert een werkplekcheck direct meer rendement.
Een goed ingestelde werkplek is net als een nieuwe bril. Met een nieuwe bril kan je weer zonder extra inspanning zien, en na een werkplekcheck gaat het werk je weer beter af. Vaak zijn de voorwaarden voor een goede werkplek wel aanwezig, maar ken je de juiste argumenten niet om iets ‘sus of zo’ in te stellen. Onze werkplekcheck maakt dat allemaal duidelijk.
Ergonomische observatie
Eén van de onderdelen van een werkplekcheck is een ergonomische observatie. Daar gaat het in het kort over werkhoogte, instellingen, afstellingen, opstellingen en hulpmiddelen. Dit is vaak allemaal voor handen, maar alweer, hoe ga je er mee om. Dus hoe zet je een werkplek naar je hand. In de observatie zien we of er nog verbeteringen aan te brengen zijn in instellingen en houding.
Omgevingsfactoren
Bij het ergonomisch onderzoek betrekken we ook verschillende omgevingsfactoren zoals: verlichting op kantoor, temperatuur, toetsenboren, muizen, bekabeling etc.
De bureaustoel
Bij een werkplekcheck kijken we ook heel secuur naar de bureaustoel. Gewoon omdat de bureaustoel de bakermat is van je dagelijks bestaan. En als je het nog niet wist: voor zitten is de mens niet gemaakt.
Een niet juist ingestelde, te krappe of te ruime stoel laat je ‘s avonds afgemat naar huis toe gaan, of (daar kan je meestal op wachten) lijf en leden gaan vanzelf protesteren.
Wat kost een werkplekcheck?
De prijs bedraagt € 275,00 exclusief BTW, exclusief reiskosten. Hiervoor ontvang je een schriftelijke rapportage aan de hand van een samen ingevuld vragenformulier.
Natuurlijk voorzien van aanbevelingen waar nodig.